zaterdag 26 oktober 2013

Een hectische dag

24-10-2013

Vandaag, na een lekker ontbijt, met frisse zin aan de dag begonnen. 
Eerst wat kleding en spullen uitgezocht voor diverse mensen, daarna vertrokken naar het Prescafé voor een ontmoeting met Irene en Henry. Irene had al heel veel informatie voor mij op papier, dus dat schoot lekker op.

Vanuit het Prescafé gingen ook een aantal mensen naar het Wakka Centrum. Omdat het niet de moeite was voor mij om naar het Baptist Centre terug te gaan eerst lekker gegeten.
Omdat we hier altijd een paar keer wat eten of drinken tijdens ons verblijf in Bamenda leren we ook hier de mensen kennen.

Wat ik nu ga vertellen is waar gebeurd:


Toen gisteren mijn iPad was gestolen hadden we van een personeelslid gehoord, dat er maar 1 Apple store is in Bamenda. Daar hebben we naar toe gebeld om te zeggen dat mijn iPad was gestolen. Dit voor het geval er iemand langs zou komen met het "probleem", dat hij/zij de inlogcode was vergeten.

Ik zat samen met Bertrand, Marianne en Hans te wachten op Jaap en Peter-Paul om naar de school te gaan, toen de eigenaar een praatje aanknoopte. Ineens dacht ik, hè misschien weet hij waar de Apple store is. Toen ik hem dat vroeg, bleek dit bijna aan de overkant te zijn.

Dus toen Jaap terugkwam van Wakka opperde ik of het misschien logisch zou zijn om daar langs te gaan, zodat ze daar een paar gezichten zouden hebben bij de gestolen  iPad. 
En wat denk je, juist vanmorgen was er iemand langs geweest voor een nieuwe inlog code.
Ze hebben daar aan die persoon gevraagd om later terug te komen en de politie gewaarschuwd.
De knul is opgepakt en de iPad was overhandigd aan de politie.

Ze vertelden op welk bureau de politieman werkte. Aangezien we natuurlijk gelijk wilden weten of het mijn iPad was zijn we samen met Bertrand naar het politie bureau gegaan. Daar wisten ze aan de balie van niets, we werden naar een ander bureau gestuurd. Ook daar geen idee waar we het over hadden. Maar ze wilden wel het telefoonnummer van de Apple store hebben. Wij terug naar de Apple store.
Daar zeiden ze welke inspecteur de zaak behandelde. Dit was op het eerste bureau. Dus weer terug. Helaas was de inspecteur net weg voor een bespreking. Hij zou om 16:30 terug zijn.
Toen maar eerst naar de school voor de tweede groep, tenslotte hadden we nu de tweede groep kinderen.

Daar eerst mijn excuses aangeboden voor onze te late aankomst. De hoofdonderwijzer had al verteld aan de caretakers wat er aan de hand was. De schatten waren zeer begaan en iedereen hoopte voor mij dat het goed zou aflopen.

Na het maken de foto's weer terug na het politiebureau. Daar werden het wachten en nog even wachten enz. Uiteindelijk was de inspecteur er. Na het invullen van alle benodigde formulieren enz. Moesten we bewijzen dat de IPad van mij was. Op het politiebureau was er geen WiFi, dus op naar het Baptist Centre. Het lukte om de IPad te openen en er kwam onmiddellijk de boodschap naar voren die Jaap er op had gezet. Hij had er de boodschap opgezet dat de iPad gestolen was, samen met zijn telefoonnummer. Toen hij aan de inspecteur zijn telefoon liet zien met zijn eigen nummer was deze er van overtuigd, dat het de iPad de mijne was. Na nog een gezellig kopje koffie samen met het steeds verder groeiende gezelschap was dit bijna het einde van een hectische dag.

Toen de rust was weergekeerd hebben we uitgebreid gedineerd met biscuitjes. Hiep hiep hoera!!!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten