donderdag 24 oktober 2013

Eerste dag op school

Deze eerste "werkdag" in Bamenda begon heel erg gezellig. Eerst na het ontbijt een ontmoeting met de heren Fon en Tanyi. Leuk bijgepraat over alle dingen die we al samen hebben meegemaakt en plannen gemaakt voor de komende periode.

Nadat ze waren vertrokken vond er echter een vervelend incident plaats.
De IPad weg!!! 

De situatie is als volgt gegaan. 
Tijdens het plannen van onze diverse afspraken met de heren Fon en Tanyi had ik uiteraard mijn agenda nodig. En deze staat tegenwoordig bij mij op de IPad. De heren vertrokken en samen met de gebruikte documenten stopte ik de IPad in mijn tas. 
Echter tijdens de ontmoeting was er ook een jongeman vlak bij ons gaan zitten, heel rustig. Nu is het zo dat er op het Baptist centre een komen en gaan was van mensen, juist deze dag was er ook een grote meeting.

Omdat de jongeman rustig bleef zitten namen wij aan, dat hij op iemand wachtte. Nadat ik de spullen in mijn tas had gedaan, vroeg een van de medereizigers wat aan mij en ik stond op en zette de tas in de stoel. Nog geen 3 minuten later pakte ik mijn tas en zag dat IPad was verdwenen.
Bij een rondvraag bij het personeel bleek dat niemand de jongen kende, die dachten dat hij bij ons hoorde.

Security ingeschakeld, deze schakelde weer de politie in en hele molen ging draaien. Nou maar hopen, dat we hem terug vinden.
Zeer vervelend allemaal, ook al omdat alle gegevens van onze projecten erin staan en die heb ik deze periode nodig uiteraard. Wordt vervolgd.

Het was inmiddels tijd geworden om naar de school te gaan. Dat was dan weer een plezierig deel van de dag. De begroeting was allerhartelijkst. Ook Jaap en Hans kregen de nodige omhelzingen. 
Na eerst een gesprek met hoofdonderwijzer Henri en onze steun en toeverlaat Irene hebben dit keer alleen een groepsfoto van de kinderen en hun verzorgers gemaakt. We hebben ons uitstekend vermaakt, de kinderen zeer enthousiast. Ook de verzorgers worden steeds vrijer en de vragen over onze gezondheid, reis en verblijf in Bamenda waren niet van de lucht.
Daarna was er nog tijd omgeven wat te gaan drinken met Henri en Irene, daarna terug naar het Baptistcentre voor ons eten.

Een gezellige afsluiting van een toch wel dag met pieken en dalen.



1 opmerking:

  1. Wat een vervelende toestand Joke. Volgens mij de eerste keer dat dit bij het guesthouse gebeurt. Hopelijk wordt deze pikker gepakt.
    Hou de moed erin en geniet van de positieve gebeurtenissen. Groeten aan Jaap en de anderen.
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen